Yumurta
Omega 3 kaynağı olan yumurta, hamilelik sırasında yenildiğinde
annenin kilo alımını engelleyen, bebeğin gelişimini sağlayan, yararlı vitaminler içerir.
Yumurta mükemmel bir protein kaynağıdır, hatta yumurta anne sütünden sonra en iyi proteindir.
İçeriğindeki Omega 3 bebeğinizin beyin ve göz gelişimi için gerekli temel yağlar içerir.

Havuç
İşte hamileyken ara öğününüzde, aperatif olarak size güzel bir alternatif:Havuç Yiyin!
Havuç bebeğinizin diş, göz ve kemik gelişimine yardımcı olacak mükemmel vitaminler içerir.
Havucu tüketmek için seçeneğiniz çok, salatalara, çorbalara, keklerinize ekleyebilir,
afiyetle tüketebilirsiniz.

Mango
Eğer tropikal meyve seviyorsanız, şanslısınız:), hamile iken mango yemek uzmanlar tarafından tavsiye ediliyor.
Mango, hamile iken yenilebilecek en iyi meyvelerden biridir.
Bu meyve A , C Vitamini ve Potasyum yönünden zengindir. Bu meyveyi salatalarınıza, çorbaklarınıza ekleyebilir veya yalın olarak tüketebilirsiniz.

Kuruyemiş
Hamilelik döneminizde dengeli ve düzenli beslenmeniz, hamileliğin en önemli kurallarındandır.
Hamilelikte ceviz, fındık, fıstık, badem, antepfıstığı ve kaju gibi kuruyemişleri tüketmek sizin ve bebeğiniz için faydaları saymakla bitmez.
Bu kuruyemişlerde sizin ve bebeğinizin sağlığı için çok zaruri gerekli yağlar içeriyor. Kuruyemiş magnezyum, bakır, potasyum, kalsiyum ve vitamin E içerir.
Bu vitaminler bebeğinizin beyin gelişimine katkı sağlayan içeriklerdir.
Aşırıya kaçmadan hergün bir miktar bu gıdalardan tüketmelisiniz.

Yulaf
Yulaf, özellikle kabızlıktan muzdarip anne adayları için muhteşem bir gıdadır.
Yulaf minarel, lif ve B vitamini deposudur.
Kahvaltıda yulaf ezmesi yiyeyerek veya keklerinize, pastalarınıza, gözleme gibi hamur işlerinize bu gıdayı katarakta bu harikulade gıdadan faydalanabilirsiniz.

Kırmızı Biber
Kırmızı biber A, C, B6 vitaminlerinden bolca içerir, bu vitaminler hem hamilenin
hem de bebeğin alması gereken vitaminler içeriyor.
Tadı lezzetlidir, az yağda peynirle beraber kavurup tüketirseniz, peynirdeki kalsiyumdanda faydalanmış olursunuz.

Yoğurt
Hamileyken yeterli kalsiyum alımı çok mühimdir.
Bebeğiniz kemik gelişimi için kalsiyuma ihtiyaç duyar.
Yoğurt bol miktarda folik asit içerir.
Yağsız yoğurtlar veya yarım yağlı yoğurt yemek, gereksiz kilo alımınızı da engelleyecektir.

Mercimek
Protein ve folik asit alımı hamilelikte bebeğinizin gelişimi için çok önemlidir.
Mercimek folik asit ve demir içerir, protein yönünden de çok zengindir.
Annenin bağışıklığını koruyup tok tutarken, bebeğinizin kan yapımını sağlar.
Ve sindirimi kolay bir gıda olmasından dolayı, kabızlık gibi sorunlarla karşılaşmazsınız.

Avakado
Gebeliğinizde sabah bulantıları ile mi mücadele ediyorsunuz?Avakado bu durumdan sizi kurtaracaktır.
Avakado bol miktarda lif, folik asit, B6 ve C vitaminleri ve Folik asit içerir.
Lifli yapısı sayesinde kabızlığınızı önler, bulantıyı keser, bebeğinizin beyin ve sinir gelişimini destekler.

Yazar Cansu Bozkurt

Menopoz, İnfertilite (Kısırlık), Gebelik ve takibi, Riskli gebeliklerin tespiti, Doğum, Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Cinsel problemler (Vajinismus), Genital Estetik, Vaginoplasti (Vagina daraltma), Labioplasti (İç dudakların düzeltilmesi), Kızlık Zarı, Adet Düzensizlikleri, Kürtaj, Jinekolojik hastalıklar, Kanserler ve Tüp Bebek konusunda hizmet veren Op.Dr.Cansu Bozkurt şu an kendi özel muayenehanesinde görev yapmaktadır.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum yap