» » PREEKLAMPSİ (GEBELİK ZEHİRLENMESİ) GEÇİRDİM, TEKRARLAR MI?

İyi günler, 2009 yılında spontan tek yumurta ikiz gebeliği yaşamıştım. Ancak boyum 158 kilom 74 civarıydı. Tek plesentam vardı. O dönem de ağır preklampsi ve hellp sendromu yaşayarak bebeklerimi 27 hafta 5 günlük dünyaya getirdim. Ancak gestasyonel yaşları 25 haftalıktı. 480 gr ve 590 gram olarak doğdular ve maalesef birini doğumdan 3 gün sonra diğerini tam bir yıl sonra kaybettim. Ağır prematürite ve komplikasyonlar sebebi ile.
Daha sonra egzersiz ile 85 kilodan 60 kiloya düştüm ve tekrar anne olmak isteyerek gebe kaldım. Tekiz gebelik. Şu an 18 haftalığım. dr um profilaktik olarak ..... ve ..... başladı 6-7 haftalık iken. Şu an tansiyonlarım son derece normal. Ancak 64 kg ye yaklaştım. İlk haftalarda ağır kilo kaybı yaşadım keton çıktı hastaneye yattım. Sizden ricam beni preeklampsi tekrarlama olasılığıaçısından bilgilendirmeniz. Ölçüm de 1.33 gibi bir değer çıktı ilk gebeliğimde bu çok yüksekmiş. 20. haftaya geldikçe tedirginliğim artıyor. Çünkü bebeğim kuvözde çok acı çekti ben de bir sağlık personeliyim. Size saygılar sunuyorum.
---

Özellikle preeklampsi tekrarlama olasılığı (tansiyon yüksekliği) hakkında bilgi istemişsiniz, size kısaca şöyle madde madde özetlemeye çalışayım:
- Öncelikle şunu belirtmeliyim ki preeklampsinin tekrarlamaması için yapabileceğiniz en faydalı şeylerden birisini yani kilo vermeyi başarmışsınız.
- İlk gebeliğiniz ikiz gebelikmiş bu da preeklampsi riskini arttıran bir sebep. Şu anki gebeliğinizin tekiz olması sizin için bu açıdan bir avantaj.
- İlk haftalarda yaşadığınız kilo kaybı ve keton yükselmesinin preeklampsi açısından bir zararı veya faydası olmaz.
- Belirttikleriniz dışında preeklampsi tekrarlamasını önlemek açısındanyapabilecekleriniz: Dengeli ve düzenli beslenmeye özen göstermek (web sitemde bu konuda çok ayrıntılı bilgi mevcut), stresten uzak durmak, düzenli uyumak, normal sınırlarda kilo almak...
- Gebeliğiniz boyunca sıkı takip altında olmalısınız, özellikle tansiyon takibi ve kan tahlilleri.
Preeklampsi: http://jinekolojigebelik.blogspot.com.tr/2014/10/gebelikte-tansiyon-yukselmesi_30.html 

Yazar Ebruli

Menopoz, İnfertilite (Kısırlık), Gebelik ve takibi, Riskli gebeliklerin tespiti, Doğum, Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Cinsel problemler (Vajinismus), Genital Estetik, Vaginoplasti (Vagina daraltma), Labioplasti (İç dudakların düzeltilmesi), Kızlık Zarı, Adet Düzensizlikleri, Kürtaj, Jinekolojik hastalıklar, Kanserler ve Tüp Bebek konusunda hizmet veren Op.Dr.Cansu Bozkurt şu an kendi özel muayenehanesinde görev yapmaktadır.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt