» » DOĞUM KONTROL HAPI VE ÇEKİLME KANAMASI

Merhaba, ben 24 yaşında evli bir bayanım. Yaklaşık bir buçuk yıldır yasmin hapını kullandım 3 gün önce ilacı yarıda kestim artık içmek istemiyorum ve bugün kahverengi leke şeklinde kanama gerçekleşti normalde reglime daha 10 gün vardı son iki sefer korunmasız ilişkim oldu gebelik istiyorum ve bu kanamanın ne olduğunu tam olarak anlayamadım. Eğer çekilme kanamasıise ilacı henüz yeni bıraktığım için ne zaman sağlıklı bir şekilde gebe kalabilirim?
---

Doğum kontrol haplarını kestikten sonra hamile kalmak isteyenlerin belli bir süre ara vermesi gerekmez, hemen hamile kalınabilir. Doğum kontrol hapı bırakıldığı anda etkisi geçer, bu nedenle hamile kalmayı geciktirmek gibi bir etki olmaz.
Kanamnızın nedeni ilacı bırakmaya bağlı olabilir ancak başka nedenler de olabilir, hatta hap kullanırken hamile kalanlar ve bu şekilde kanama görenler bile çok çok nadir olabilmektedir. Bu nedenle kanamanın nedenini netleşirmek için muayene olmanız gerekekir. Hem de muayene sırasında hamilelik öncesinde yapılması gereken tahliller yapılır, hamilelik düşünen herkesin hamile kalmadan önce muayene olması gerekir.
Doğum kontrol hapları hakkında detaylı bilgi:
http://jinekolojigebelik.blogspot.com.tr/2014/10/dogum-kontrol-hapi-oral-kontraseptifler.html
Hamilelik düşünenler için detaylı bilgiler:
http://jinekolojigebelik.blogspot.com.tr/2014/10/gebelik-istiyorum-hamile-kalmak.html 

Yazar Ebruli

Menopoz, İnfertilite (Kısırlık), Gebelik ve takibi, Riskli gebeliklerin tespiti, Doğum, Cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Cinsel problemler (Vajinismus), Genital Estetik, Vaginoplasti (Vagina daraltma), Labioplasti (İç dudakların düzeltilmesi), Kızlık Zarı, Adet Düzensizlikleri, Kürtaj, Jinekolojik hastalıklar, Kanserler ve Tüp Bebek konusunda hizmet veren Op.Dr.Cansu Bozkurt şu an kendi özel muayenehanesinde görev yapmaktadır.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt